We horen het geregeld: kinderen die zenuwachtig worden van de aflopende muntjes in Rekentuin, Taalzee en Words&Birds. Ze zijn daardoor meer gefocust op de muntjes dan op de opgave die ze moeten maken. Vanaf nu hebben we hier een oplossing voor!
Muntjes niet meer zichtbaar

Spelers kunnen nu zelf de muntjes uitschakelen in hun spelomgeving. Zodra ze een oefensessie starten, zien ze linksonder een oogje met een streep erdoor. Door op dit icoon te klikken verdwijnen de muntjes uit beeld. Dit geldt direct voor alle spellen binnen de omgeving waarin ze spelen. Spelen ze bijvoorbeeld in Rekentuin, dan is de zichtbaarheid van de muntjes voor alle spellen in Rekentuin uitgeschakeld. Willen ze ook geen muntjes meer zien in Taalzee of Words&Birds, dan schakelen ze het ook in dat product met één klik uit.
Eenmaal uitgeschakeld, blijft deze instelling bewaard. Dus ook bij opnieuw inloggen zijn de muntjes nog steeds uitgeschakeld. Door nogmaals op het oogje te klikken worden muntjes weer zichtbaar.
Spelers kunnen nu zelf de muntjes uitschakelen in hun spelomgeving. Zodra ze een oefensessie starten, zien ze linksonder een oogje met een streep erdoor. Door op dit icoon te klikken verdwijnen de muntjes uit beeld. Dit geldt direct voor alle spellen binnen het de omgeving waarin ze spelen. Spelen ze bijvoorbeeld in Rekentuin, dan is de zichtbaarheid van de muntjes voor alle spellen in Rekentuin uitgeschakeld. Willen ze ook geen muntjes meer zien in Taalzee of Words&Birds, dan moeten ze het in dat product nog wel uitschakelen.
Eenmaal uitgeschakeld, blijft deze instelling bewaard. Dus ook bij opnieuw inloggen zijn de muntjes nog steeds uitgeschakeld. Door nogmaals op het oogje te klikken worden muntjes weer zichtbaar.
Nog steeds muntjes verdienen
Ondanks dat de muntjes niet meer zichtbaar zijn, lopen ze op de achtergrond nog steeds door. Zo verdienen of verliezen spelers nog steeds muntjes bij een goed of fout antwoord. Daarnaast staan de muntjes voor de tijdsfactor die essentieel is voor ons adaptieve systeem. Het niveau van de volgende opgave wordt namelijk gekozen op basis van het gegeven antwoord (goed of fout) en binnen welke tijd dit is gedaan.
We hopen dankzij deze nieuwe functionaliteit spanning bij sommige spelers weg te nemen en het speelplezier te vergroten.