Login Demo
Bel ons op: 020 89 69 444 Online adaptief rekenen & taal oefenen op school en thuis

Nieuws

Wij ontwikkelen doorlopend, blijf op de hoogte!

Dag van de Leraar 2017

dag van de leraar 2017Vandaag is het de Dag van de Leraar 2017. Ondanks dat veel leerkrachten vandaag staken, willen we iemand in het zonnetje zetten als Oefenwebleerkracht van het Jaar 2017!

De Oefenwebleerkracht van 2017 is geworden…

Marian Bakker van de Tijl Uilenspiegel in Amsterdam. Marian heeft afgelopen jaar het vaakst ingelogd in onze oefenprogramma’s. We namen contact met haar op om haar te feliciteren en een paar korte vragen te stellen.

Allereerst willen we je op de Dag van de Leraar 2017 feliciteren met de benoeming van Oefenwebleerkracht van het jaar 2017, wat is je reactie?
“Ik had net veel felicitaties ontvangen i.v.m. mijn 65ste verjaardag vandaag en daar kwam deze felicitatie bij. Leuk om op je 65ste nog Oefenwebleerkracht van het jaar te worden.”

Met welk doel gebruik je onze programma’s en hoe gebruik je de producten in je onderwijsschema?
“Ik gebruik jullie programma’s als huiswerk voor de kinderen. Er is geen beter huiswerk als Rekentuin en Taalzee (en Nieuwsbegrip). Er zijn heel veel onderdelen van taal en rekenen die ze kunnen oefenen hiermee. De kinderen werken er ook wel mee in de klas als ze een bepaald onderdeel extra moeten oefenen.”

Wat zijn voor jou de voordelen van de programma’s?
“Het grootste voordeel van de programma’s is de automatische aanpassing van de oefenstof aan het niveau van de kinderen. Verder is een voordeel dat de kinderen zelf kunnen zien dat ze vooruitgaan. Ze zijn heel doelbewust bezig om de verschillende onderdelen in een volgende kleur te krijgen.”

Zijn er nog punten die je aan de onze programma’s zou willen veranderen of toevoegen?
“Wat ik graag toegevoegd zou willen zien: Ik controleer vier keer per week hoeveel opdrachten ze gemaakt hebben. Er zijn wel eens kinderen die alleen voor de grote hoeveelheid opdrachten gaan. Natuurlijk kan ik wel de beste en slechtst gemaakte opdrachten zien, maar niet de hoeveelheid fouten. Als ik zie dat een kind die dag veertig opdrachten heeft gemaakt, zou het makkelijk zijn als daar bij stond hoeveel goed of fout ze daarbij hadden. Nu merk ik wel dat het bij die kinderen lang duurt voordat ze wat procenten hoger komen, maar ik zou het sneller bemerken als ik die informatie meteen kreeg.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *