Login Demo Bestellen
Bel ons op: 0800 5021 Online & adaptief rekenen, taal en Engels oefenen op school

Als eerste op de hoogte van het laatste nieuws

Twee nieuwe spellen in Taalzee!

Je kunt vanaf nu gebruik maken van twee nieuwe spellen in Taalzee. De onderbouw oefent de leesvaardigheid met ‘Wat lees je?’ en de bovenbouw gaat aan de slag met taal in ‘Analogieën’. 

‘Wat lees je?’

In het spel ‘Wat lees je?’ lezen kinderen een woord en kiezen ze vervolgens welke van de vier getoonde afbeeldingen het woord uitbeeldt. Zo oefenen kinderen in de onderbouw de leesvaardigheid wanneer ze starten met lezen en stappen ze daarna eenvoudiger over naar spellen om technisch lezen te oefenen, zoals het spel ‘Lezen’ van Taalzee. Het spel ‘Wat lees je?’ is automatisch beschikbaar voor kinderen met een score 200 bij ‘Zoek de Oe’ en gaat uit wanneer het kind een score van 450 heeft gehaald bij ‘ Lezen’ of ‘Goed gespeld’.

‘Analogieën’

Dit spel biedt uitdaging aan de bovenbouw op het gebied van taal door in te spelen op algemene kennis, woordbetekenis en het leggen van verbanden. Het spel kent drie verschillende soorten opgaven. Ontbrekende woorden aanvullen, verbanden vinden en woorden vinden met het genoemde verband. Het spel gaat tegelijkertijd aan met ‘Spreekwoorden’ wanneer het kind een score van 500  heeft gehaald bij het ‘Lezen’ spel.

‘Wat lees je?’ en ‘Analogieën’ zijn al toegevoegd aan Taalzee en dus direct te gebruiken. Nieuwsgierig naar de nieuwe spellen? Je test de spellen eenvoudig door in de bovenbalk van het dashboard van Taalzee te klikken op ‘Spelomgeving Taalzee’. 

Spelinstelling

Deze nieuwe spellen verschijnen en verdwijnen vanzelf, afhankelijk van de scores en het vaardigheidsniveau van elke speler. Je kunt er ook voor kiezen om de spellen voor elk kind speelbaar te maken, ongeacht hun niveau. Dit doe je met de spelinstelling.

Mocht je vragen hebben over de nieuwe spellen, dan mag je uiteraard altijd contact met ons opnemen. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *